Wednesday 25 July 2007

You probably think this song is about you

Facts about Finland

"De skjønner godt at det er mulig å få bilen sin tauet inn noen få år på rad. Jeg tolker det slik at de nesten ikke ser bort ifra at det kunne skjedd dem selv. Særlig en av dem, en liten tass som sitter på den asfalterte stien og dunker en gul plastand i asfalten. Han forstår meg, kan jeg merke, og mens han forstår meg, dunker han plastanda si i asfalten. Jeg leser ham som en åpen bok. Han tenker; tre år på rad er ingenting, glem det, legg det bak deg og konsentrer deg om Finland, og nå skal jeg banke denne anda mot asfalten helt til den gir seg, den skal grisebankes mot asfalten, gjentatte ganger, knallhardt, alt jeg kan, den skal bare slåes så jævli hardt mot asfalten, denne anda, den skal dundres, anda, mot asfalten, til den gir seg, men tre år på rad er greit, ikke tenk mer på det. "

-"Fakta om Finland" - Erlend Loe.

At least I get to read some while I sit in the incredibly cold (Thank God for ponchos?), incredibly boring reception. Last time I read Jane Austen's "Emma", today I read some Erlend Loe. Why I keep reading books I have already read, I do not know; maybe I am just lazy; maybe I do not want my senses tickled while on the clock. I wish I could bring the new Harry Potter, but I promised Hannes not to - we're gonna read it out loud to each other. Yes, we're super lame.

I am burning albums. The Beatles. Oh no, now I have to delete them from iTunes. It feels like such a loss. I don't even wanna think about what is next; but my ultimate goal is to burn all my albums on music cds and only have single songs on my computer.

I should go sleep, I slept for a total of 2 and a half hours last night.

No comments: